Jak wyglądały targi z punktu widzenia wycinku branży Spa&Wellness, czyli samych wanien spa?
Nie prowadziłem szczegółowych statystyk, stoisk z wannami spa naliczyłem kilkanaście. Rozwiązań wyjątkowych nie odnalazłem.
Brak największych
Co ciekawe, na targach nie było największych z branży, znanych z naszego rodzimego rynku czy rynków krajów ościennych. Może to być objaw mniejszego znaczenia targów w Barcelonie (np. Sundance w tym terminie zorganizował w USA doroczny meeting dla menadżerów regionalnych z całego świata), ale najprawdopodobniej powód jest jeszcze prostszy.
Najwięksi mają swoich przedstawicieli w zasadzie w każdym kraju, zatem targi dla profesjonalistów nie mają dla nich specjalnego sensu, nie mamy tu do czynienia z sytuacją typową dla targów motoryzacyjnych, którymi interesują się dziennikarze i miłośnicy motoryzacji – pokazanie nowości na targach branżowych wiązać się może zatem nie z reakcją użytkowników i wzrostem prestiżu a z szybszą reakcją konkurencji.
Nowości?
Wśród nowości (mam na myśli nowości targowe prezentowane w specjalnej strefie) przedstawiono nowe modele hiszpańskich producentów. Podkreślały trend już wcześniej opisywany na tym blogu – proste linie, ostre kąty. Dodatkowo np. podkreślano elementy wykończeniowe – szkło, czy dodatkowe oświetlenia zewnętrzne.
Przykładem będzie np. model hiszpańskiego producenta Aquavia.
Poniżej foto oświetlenia – wybaczcie jakość:
Podobnie ostre kąty dominowały też u portugalskiego producenta – Portcril:
Słońce trzyma się mocno
Widoczni znowu są producenci z dalekiego wschodu. Jak zwykle zwróciłem uwagę na oryginalne, a miłe dla oka nazwy 😉
I na koniec – może faktycznie nowinka branżowa dla dzieci nielubiących się kąpać:
Następny wpis postara się przygotować koleżanka po wizycie na targach w Kolonii. Zobaczymy, czy tam pojawiło się coś nowego.
Jeśli coś Cię zainteresowało, czegoś zabrakło, napisz.