Czy zastanawiasz się, czym właściwie jest gwarancja spa?
Choć to jeden z ważniejszych aspektów zakupu dżakuzi, warunki gwarancji są często lekceważone w momencie podejmowania decyzji o zakupie. A przecież spa to całkiem konkretny wydatek, często w cenie auta, więc szkoda nie zapewnić sobie bezpieczeństwa.
Większość umów zabezpiecza nieckę, obudowę, orurowanie i sterowanie. Ważne, by czytać to, co jest małymi literami, warto też znać rozróżnienie między gwarancją a rękojmią. Poświęć temu nieco uwagi.
Zdarzają się nawet umowy, gdzie co prawda wszystkie naprawy są wykonywane… ale w fabryce firmy (zwykle w innym kraju 😉 Wystarczy JEDYNIE dostarczyć spa do siedziby 😉 Albo wystarczy odesłać uszkodzoną część i po ekspertyzie, czy mogła się uszkodzić czy nie – zostanie nam odesłana inna.
W końcu gwarancja spa jest tyle warta, ile firma, która ją wystawia. Cóż, przy Sundance jest o tyle dobrze, że koncern funkcjonuje od 1979 roku, więc długie terminy gwarancji (na niektóre niecki np. 10 lat, a minimum 5 lat) są w pełni realne i do pokrycia. W Polsce gwarancje i serwisy Sundance są realizowane od roku 2003.
Generalnie gwarancja spa wygląda w Sundance Spas w Polsce tak:
Okres podstawowej ochrony gwarancyjnej jest zależny od serii od 2 do 5 lat i obejmuje wszystkie podzespoły poza materiałami eksploatacyjnymi zależnymi od sposobu użytkowania (np. filtry, środki chemiczne, żarniki UV).
Aby w pełni zabezpieczyć urządzenie sugerujemy 1 przegląd w ciągu roku. Jest to też wymagane minimum do przedłużania gwarancji poza standardowe okresy.
Z naszej strony – po montażu urządzenia – po ok. 1-3 miesiącach przyjeżdżamy bezpłatnie, by sprawdzić raz jeszcze urządzenie oraz udzielić odpowiedzi na pojawiające się pytania w zakresie obsługi.
- Uwaga – w przypadku przedłużeń gwarancji powyżej 2 lat (osobne ustalenia lub promocje) niezbędne są potwierdzone przeglądy coroczne.
Szczegóły gwarancji
Gwarancja w Sundance Spas zależy od serii urządzenia, które wybierzemy:
Seria 980 | Seria 880 | Seria 780 | Seria 680 | |
Niecka (szczelność) | 10 lat | 10 lat | 10 lat | 5 lat |
Powierzchnia niecki | 7 lat | 7 lat | 7 lat | 5 lat |
Pozostałe elementy | 5 lat | 5 lat | 5 lat | 3 lata |
Książki gwarancyjne
Każdy Klient, prócz instrukcji, otrzymuje książkę serwisową z oznaczonym numerem seryjnym urządzenia – obecnie przechodzimy z wersji papierowej na wersje elektroniczne – online.
W systemie odnotowywane są czynności – np. kontrola pracy poszczególnych podzespołów, przygotowanie do sezonu wiosennego czy zimowego lub np. wymiana żarnika ClearRay.
Pozwala to nie tylko szybciej ocenić stan urządzenia, ale też ułatwia proces np. odsprzedaży urządzenia, gdyż nabywca wie, że ma do czynienia z zadbanym urządzeniem i zna historię serwisów i ewentualnych napraw.
Czas reakcji
Co do czasu reakcji serwisu fabrycznego (niezależnie od reakcji dealerów) – jesteśmy w stanie reagować na wiele zgłoszeń nawet w ciągu 24 godzin. I choć serwis fabryczny tego nie narzuca, zgłoszeń nie jest zbyt wiele, więc rzadko kiedy przekraczamy tygodniowy czas od zgłoszenia do usunięcia usterki (dotyczy terenu RP).
A co po gwarancji?
Szczycimy się tym, że najstarsze działające i serwisowane w Polsce urządzenia pochodzą jeszcze z XX wieku. Dzięki rozbudowanym dokumentacjom, własnemu zapleczu oraz sieci serwisowej w całej Europie możemy zagwarantować naprawę każdego urządzenia wyprodukowanego przez Sundance Spas Inc.
Dla większości urządzeń są dostępne też pakiety przedłużające gwarancje, nawet do 7 lat.
Najważniejsze jest jednak to, że każdy minibasen Sundance jest po prostu dobrze zaprojektowany i wykonany. Dzięki temu, większość właścicieli jacuzzi nigdy z takiej gwarancji spa nie skorzysta. Przy dbałości serwisowej możemy być pewni, że urządzenia posłużą długie lata bez problemów, o których użytkownicy innych marek wypowiadają się na forach i w opiniach.
W końcu nie chodzi przecież o to, by urządzenie wytrzymało tylko do końca gwarancji, czyż nie?